Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh klikového mechanismu leteckého vznětového motoru
Josefíková, Kateřina ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh klikového mechanismu pro vznětový letecký motor. Dále pak vhodné vyvážení klikového mechanismu, pevnostní kontrola klikového hřídele a výpočet torzních kmitů. Vypracovat výkresovou dokumentaci klikového hřídele.
Základní geometrická koncepce letounu
Matějka, Pavel ; Kouřil, Martin (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na popis základních geometrických koncepcí letadel, rozbor jejich výhod a nevýhod z hlediska aerodynamického, konstrukčního a provozního. Vhodnost použití v jednotlivých kategoriích a nové trendy vývoje.
Přehled technických aspektů vývoje leteckých proudových motorů
Doseděl, Filip ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Imriš, Pavel (vedoucí práce)
Závěrečná bakalářská práce přehledně zpracovává technické aspekty vývoje proudových motorů. Zabývá se jejich historickým vývojem, dále obsahuje přehled jednotlivých koncepcí motorů. Rozebírá současné motory použivané v civilním letectví a stručně nastiňuje jejich možný vývoj.
Letecký motor
Kalugin, Ivan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o konstrukčním návrhu hnacího ústrojí pro plochý letecký zážehový šestiválcový motor o výkonu 102 kW. Dále rozborem vyváženosti pro dané uspořádání motoru a pevnostní kontrolou rozvidlené ojnice.
Invertní letadlové motory
Růžička, Martin ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o invertních letadlových motorech. V úvodu je zařazen přehled obecných požadavků kladených na letadlové motory, jejich rozdělení a základní informace o invertní konstrukci. V druhé kapitole najdeme přehled vybraných motorů s invertní konstrukcí, jejich popis, technické parametry popř. modifikace. V závěru práce je zpracována kapitola uvádějící popis odlišných konstrukcí a jejich porovnání s výkonnostně podobnými invertními motory.
Simulační model leteckého pístového spalovacího motoru
Olšovský, Petr ; Kučera, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou real-time simulace leteckého pístového spalovacího motoru se zaměřením na zahřívání a chlazení válců. Součástí práce je stručný rozbor charakteristik leteckých motorů a výčet jejich rozdílů s motory automobilními. Následuje popis provozních podmínek letadel, jejich vliv na výkonové parametry motoru a popis samotné real-time simulace. Na závěr jsou předloženy a zhodnoceny výsledky simulací.
Hnací ústrojí čtyřválcového leteckého motoru
Příborský, Vladimír ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Hnací ústrojí čtyřválcového leteckého motoru se zabývá návrhem uspořádání klikového mechanismu plochého čtyřválcového motoru se zadanými základními parametry. Práce je zaměřena na návrh konfigurace klikového mechanismu a pořadí zážehů, návrh vyvážení setrvačných sil a jejich momentů, konstrukční návrh klikového hřídele a jeho pevnostní kontrolou. Práce se také věnuje výpočtu torzních kmitů klikového hřídele.
Současné trendy ve vývoji leteckých pohonných jednotek
Durchan, Vladimír ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Imriš, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje současné trendy a novinky ve vývoji leteckých pohonných jednotek, jejich aplikaci v současnosti vyráběných leteckých pohonných jednotkách. Jednotlivá konstrukční řešení vyplývajících z diskutovaných trendů jsou v práci demonstrována a popsána na ukázkách zkonstruovaných a vyvíjených leteckých motorech.
Letecké motory do konce druhé světové války
Falta, Libor ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá letadlovými pístovými motory do konce 2. světové války. Mapuje známé, nejpoužívanější i netradiční typy motorů dle časové osy. Z počátku pojednává o historii letectví a o prvním použití pístových motorů jako zdroj síly pro řízený let. Dále jsou zmíněny požadavky na letadlové pístové motory. V celém rozsahu práce je zachyceno zdokonalování konstrukce a zvyšování výkonu motorů. V jednotlivých kapitolách jsou pak popsány typické konstrukce a nejvýkonnější motory pro daná období. Zahrnuje hlavně vliv světových válek a prestižních závodů, které značně urychlovaly celkový rozvoj. V poslední části je potom zdůvodněna hranice pro zvyšování výkonu pístových motorů letadel.
Možnosti zmenšení spotřeby paliva dopravných letadel
Harasim, Tomáš ; Třetina, Karel (oponent) ; Kaddour, Mirvat (vedoucí práce)
V důsledku dlouhodobé ekonomické krize se v posledních letech zavádějí různá úsporná opatření. Vyjímkou není ani letecké odvětví. Z tohoto důvodu se v této práci zabývám metodami snižování spotřeby paliva u dopravních letounů. Díky těmto metodám se nesnižují pouze náklady na palivo, ale s nižší spotřebou jsou spjaty i nižší emise. K lepšímu pochopení problematiky jsou nejdříve popsány palivové soustavy a poté vysvětleny letové režimy. Práce také obsahuje výběr 20 – ti skutečných typů letadel, na nichž si můžete všimnout, že je z velké části spotřeba dána hmotností letounu. Protože je výhodnější různými způsoby upravovat již existující letadla, než nakupovat stále nová, jsou využívány metody ke snížení jejich spotřeby. Ty se dají provádět díky konstrukčním změnám na letounech, či novým přístupům k řízení samotného letu. O těchto metodách se lze dočíst v poslední kapitole práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.